Na wielu imprezach możemy zobaczyć kolorowe balony, które najczęściej są reklamą określonych przedsiębiorców. Bardzo często, gdy idzie o temat reklamy za pomocą balonów to jest ona stosowana chaotycznie oraz bez żadnego pomysłu. Do wyboru każdy przedsiębiorca ma balony w dowolnym kształcie. W pierwszej mierze należy dokonać wyboru odpowiedniego kształtu, tylko i wyłącznie w ten sposób będziemy mogli się wyróżnić od innych przedsiębiorców. Jest to szczególnie widoczne, gdy idzie o wszelkiego rodzaju imprezy sportowej, gdzie balony reklamowe są rozstawione jeden obok drugiego. Niestety, ale taki stan rzeczy jest dość powszechnie spotykany oraz akceptowany.
Bardzo często, gdy chcemy wstawić kolejny balon to możemy być po prostu zasłonięci przez inne, które stoją w pobliżu. Dlatego też, wiele osób stosuje już innego rodzaju figury pneumatyczne, które pomimo tego, iż są minimalnie droższe to jednak dają znacznie lepszy efekt marketingowy. Moim zdaniem, odpowiednie przedstawienie tego zagadnienia na pewno pozwoli nam w pełni wykorzystać cały potencjał reklamy za pomocą balonów. Stosowanie innych figur z całą pewnością pozwoli nam się odróżnić oraz zwrócić uwagę osób uczestniczących w imprezie oraz przechodniów. Tego rodzaju figury z odpowiednio oznaczonym logiem będą dawały pozytywny efekt. Trzeba też zwrócić uwagę, iż balony reklamowe nie są wykorzystywane do jednorazowego użytku, a możemy z nich skorzystać wiele razy. Z tego też powodu, przed każdą imprezą trzeba się liczyć z dodatkowymi opłatami za miejsce dla naszego balonu. Wielu ściga się wręcz w tym, który balon będzie piękniejszy. Konkurencja ta nie powinna przesłaniać nam głównego celu, jakim na pewno jest reklama produktów.
Logo zawsze musi być widoczne i to najlepiej na płaskiej powierzchni. Próba umieszczania logotypu na załamanych punktach różnych balonów przypominających ludzi jak np.: ręce, głowa, nogi może doprowadzić do tego, iż samo logo będzie po prostu nie widoczne dla innych. Każdy balon tego typu powinien odznaczać się oryginalnością, gdyż w innym razie można mu zarzucić wprowadzanie w błąd konsumentów.